FANDOM

Sailor Moon (U prevodu, Mornar Mesec), poznat kao Bishojo Senshi Sera Mun u japanskoj verziji (u prevodu Lepa Ratnica Mornar Mesec) je Anime serija napravljena 1992. godine. Prikazivana je na TV Asahiju u Japanu od februara 1992. do marta 1997. godine. Trajanje animea je trebalo da bude samo 6 meseci, ali je produžen zajvaljujući svojoj popularnosti, tako da je na kraju trajao 5 godina te je raspoređen na 5 sezona. U Japanu emitovan je svake subote u 19 sati i imao je televizijski rejting od oko 11-12% gotovo tokom svih sezona. Sejlor Mun je jedan od najuspešniji i najpopularniji crtanih filmova na području Japana, a u Srbiji se emitovala pod nazivom "Mesečeva ratnica". Prva međunarodna sinkronizacija serije dogodila se u Francuskoj u emisiji Klub Dorote već 1993 godine a potom i u Južnoj Koreji, Italiji, Španiji, Nemačkoj i u Hong Kongu. 2014. godine anime serija dobila je i svoj prvi službeni spin-off, Sailor Moon Crystal koji se u Japanu emituje na kanalima Niconico i Tokyo MX.

Meseceva ratnica

Glavni likovi u seriji.

Neki kritičari su zamerili seriji preveliku melodramatičnost, formulaičnu priču, "čudovišta dana" i transformacijske sekvence koje se stalno ponavljaju. Neki su primetili kako Sejlor Mun ima dve vrste zlikovaca: "čudovišta dana" i "ljude koji razmišljaju i osećaju" a to je nešto što je do tada bilo neviđeno na Zapadu. Iako je zakonito prodavana širom sveta, Manga je u nekim državama izazvala prave skandale: grupa "Katolički Roditelji" zvanično je tražila da se manga skloni sa tržišta u Meksiku. U 2005. godini TV Azahi je objavio dve liste 100 najboljih animiranih ostvarenja i Sejlor Mun se našla i na jednoj i na drugoj: na listi koja je sastavljena prema anketi provedenoj širom japanske države našla se na 18. mestu, a na listi sastavljenoj prema onlajn anketi Japanaca završila je na 30. mestu.

Uvod Edit

Bishoujo Senshi Sailor Moon je naziv popularne mange (japanskog stripa) prema kojoj je snimljen istoimeni anime serijal (japanski crtać) i više mjuzikala, kao i igrana serija, koja je emitovana 2002. godine.

Autorka mange je Naoko Takeuči, a ova Sejlor Mun ju je učinila poznatom u svetu. Sama manga je podeljena na 18 "knjiga". Na vrhuncu franšize, Takeuči je mesečno radila serijal od 40-50 stranica, knjige sa mekim koricama od 135 stranica i "poseban dodatak" od 64 stranice i nacrte za anime epizode. Nakon nekog vremena, taj tempo ju je toliko iscrpeo da je pretila uredniku da će prestati da crta. On joj je ponudio više odmora i uspeo da je uveri da nastavi rad tak napomenom da će njeni obožavaoci biti razočarani ako priča ne bude završena.

Priča se smeštena u četvrti Minata, u Azabu-Juban (stvarna četvrt Tokija), jer je i sama Takeuči tamo živela. Minata je jedna od 23 četvrti Tokija. Tokom radnih dana ima 850 000 stanovnika, ali većina ljudi samo radi na toj lokaciji, a ne živi tamo. Broj "stvarnih" stanovnika je 160 000, što donekle objašnjava što u priči ima tako malo ljudi na ulicama u toku noći.

Priča Edit

"Ljubav je osnova svake mange koju pišem. Iako sam ubacila mnogo borbe u "Sailor Moon", ništa se nije promenilo od mojih prethodnih radova. Deo mene je u svakoj od deset mornarki-ratnica. U zavisnosti od okolnosti, svaka ratnica govori mojim glasom." - autorka Naoko Takeuči o likovima u priči.

Prva sezona: Sejlor Mun

Protagonista Sejlor Muna, Usagi Cukino (u engleskoj verziji naziva se Serena Cukino), obična srednjoškolka upoznaje Lunu, mačku koja govori i ona otkriva Serenin identitet kao "Mornara Meseca", specijalnog ratnika koji ima sudbinu da spasi Zemlju, a kasnije i celu galaksiju. Glavni neprijatelj joj je kraljica Beril čiji je plan da ljudima izvuče životnu energiju kako bi uništila svet.

Kasnije se Sereni pridružuju ostali mornari: Ejmi Anderson (Mornar Merkur), Rej Hino (Mornar Mars), Lita Kino (Mornar Jupiter) i Mina Aino (Mornar Venera).

Serena i njene drugarice kreću u avanturu kako bi pronašle Princezu Meseca, pri čemu nailaze na poteškoće koje im uzrokuju njihovi neprijatelji, te tajanstveni Taksido Mask. Zajedničkim snagama uspevaju savladati iste te poteškoće. Otkrivaju da je da je Princeza Meseca u stvari Serena, a da je Taksido Mask (u stvarnom životu Darijen Šeldin) njena ljubav iz prošlog života, kada su bili poznati kao princeza Sereniti i princ Endimion. Zajedno su pobedili Beril, ali su i sami umrli. Nekim čudom, vratili su se u prošlost bez sećanja na svoje pustolovine.

Druga sezona: Sejlor Mun R

Luna i Artemis vraćaju ostalima sećanje na prošlost i na to da su ratnici, da bi mogle da se bore protiv novih neprijatelja, zlih vanzemaljaca, Ejl i En, koji skriveni u ljudskom obliku pohađaju njihovu školu. Njihov plan je da uz pomoć svojih demona ljudima oduzmu energiju da bi nahranili drvo smrti i tako preživeli. Ejl se potajno zaljubi u Serenu, a En u Darijena, čime njihov odnos postaje jako težak, pošto bi trebalo da su par. Serena uspeva da ih ubedi da je ljubav važnija i oni mirno napuštaju Zemlju.

U drugom delu sezone Klan Crnog Meseca (među kojima su i četiri sestre zla) kog predvodi tajanstveni mudrac pokušava da uništi svet. Serenu posećuje Rini, njena ćerka iz budućnosti. Mudrac uspeva prevariti klan da za njega nepotrebno umru, ali Mesečevi Mornari uspevaju spasti svet.

Treća sezona: Sejlor Mun S

Mornarima se pridružuju Amara Teno (Mornar Uran), Mišel Kajo (Mornar Neptun), Trista Mejo (Mornar Pluton), Hotaru Tomoe (Mornar Saturn) i Rini (Mini Mornar Mesec). Zajedno se bore protiv doktora Tomoa koga kontroliše tajanstveno biće Faraon 90. Tomo iz svoje laboratorije stvara demone koji napadaju ljude kako bi našli čista srca koja će stvoriti Sveti gral. Njegova ćerka Hotaru ispostavlja se kao Mornar Saturn, ali i kao "Mesija tišine" koji će doneti apokalipsu svetu. Srećom, Mesečevi Mornari uspevaju spasti Hotaru, Tomoa i svet.

Četvrta sezona: Sejlor Mun Super S

Rini posećuje Pegaz, tajanstveni konj koji govori i koji je pobegao iz zemlje snova. Novi neprijatelji su Mrtvi Munersi koji kradu ljudima snove kako bi našli Pegaza. Prvo ta nedela predvodi Amazonski trio, a posle Amazonski kvartet. Mornari se opet bore da spasu svet. Posle otkrivaju da je glavna negativka Nilinija.

Peta sezona: Sejlor Mun Zvezde

U poslednjoj sezoni pojavljuje se mega popularna grupa Tri Svetla (Seja, Taiki i Jaten) koja se pridružuje Mornarima u borbi protiv zla, čak su se i premestili i njihovu školu na oduševljenje Mine, Ejmi i Lite. Darijen odlazi u SAD da studira, međutim, ne stiže tamo. Napada ga Galaksija i uzima mu Zvezdani kristal. Seja i Serena se polako zaljubljuju, ali ona želi ostati verna Darijenu. Na kraju Serena transformiše Galaksiju u dobro biće i uvodi mir. Tri Svetla su našli svoju princezu i vratili je na svoju planetu. Darijen se vraća Sereni koja sada ima 16 godina.